خودروی هوشمند الکتریک

حمایت از جمشید آرین، مخترع ایرانی خودروهای هوشمند الکتریک iEV

حمایت از جمشید آرین، مخترع ایرانی خودروهای هوشمند الکتریک iEV

خودروی هوشمند  الکتریک

اولین خودروی الکتریک هوشمند جهان توسط مهندس جمشید آرین اصل در کشور ایران طراحی و ساخته شد اما از سال 1381 تاکنون به خط تولید نرفته است.

خیانتی دیگر به تولید ملی

پنجشنبه, ۲۸ مرداد ۱۳۹۵، ۰۸:۲۸ ب.ظ

در راستای حمایت از صنعتگران چینی و نابودی صنایع داخلی، اولین خودروی برقی با نام ای 6 به ایران می‌آید!

 

به گزارش «پرشین خودرو»، شرکت چینی «BYD» که تاریخ تولدش به اوایل قرن بیست‌و‌یکم باز می‌گردد، خود را وقف تولید انرژی‌های تجدیدپذیر، ذخیره‌سازی آن و نهایتا طراحی خودروهای سواری و اتوبوس برقی کرده است.


خودروی برقی byd

حالا این شرکت چینی به بازار ایران هم راه پیدا کرده و شریک آن در ایران شرکت «کارمانیا» است. حضور BYD در ایران به این معنی است که خودروهای برقی و هیبرید خیلی زودتر از آنچه تصور می‌شد به صنعت خودروی ایران راه پیدا می‌کنند.

همکاری کارمانیا و BYD هم اکنون آغاز شده است و طبق برنامه قرار است تا 3 سال آینده به تولید 50هزار دستگاه و تا 5 سال آینده به سالانه 100هزار دستگاه برسند. 

قیمت کامل ترین نمونه BYD E6 برای بازار آمریکا در حدود 35 هزار دلار تخمین زده شده است که با توجه به تعرفه 4 درصدی واردات خودروهای پاک بعید به نظر می رسد تحویل آن به مشتریان ایرانی با قیمتی کمتر از 130 میلیون شدنی باشد.


برخی از مشخصات خودروی برقی BYD E6 که قرار است وارد کشور شود:

طول: 4560 میلی متر

عرض: 1822 میلی متر

ارتفاع: 1645 میلی متر

حداکثر سرعت: 140km/h

نوع باطری: Fe battery

ظرفیت باطری: 61.4kWh

VTOG 30kW AC charging: 2 ساعت شارژ

SAE Level 2 AC charging: 8 الی 9 ساعت

Range: 300 کیلومتر


مدیر فروش بخش خاورمیانه و افریقای این شرکت می‌گوید: مجوز فروش E6 را در بازار ایران گرفته‌ایم و این خود یکی از مراحلی است که باید انجام می‌شد. این مدل برای استفاده در ناوگان تاکسیرانی بسیار مناسب است و با هر بار شارژ شدن می‌تواند 400 کیلومتر طی کند.

در مرحله بعد یک مدل خودروی هیبرید به ایران وارد می‌کنیم که «تانگ» نام دارد. اقدام‌ برای دریافت مجوز و استاندارد این خودرو هم آغاز شده است.

خودروی تانگ هم‌اندازه S6 و برای مصرف شخصی مناسب است. این خودرو با هر بار شارژ می‌تواند 80کیلومتر را طی کند و قابلیت کار با برق و بنزین به صورت همزمان را هم دارد.

علاوه‌بر خودروهای شخصی روی بازاریابی یک اتوبوس به نام K9 هم کار می‌کنیم.

همین الان هم با بخش‌های دولتی صحبت کرده‌اند تا با یک پشتوانه مالی بتوان آن را به ایران آورد . من و همکارانم در BYD باور داریم در طولانی‌مدت، سهم عمده بازار را خواهیم داشت، به‌خصوص در شهرهایی با مشکل آلودگی هوا مثل تهران که همین الان درگیر این مساله است.

تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۰۵/۱۰

منبع خبر

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی