خودروی هوشمند الکتریک

حمایت از جمشید آرین، مخترع ایرانی خودروهای هوشمند الکتریک iEV

حمایت از جمشید آرین، مخترع ایرانی خودروهای هوشمند الکتریک iEV

خودروی هوشمند  الکتریک

اولین خودروی الکتریک هوشمند جهان توسط مهندس جمشید آرین اصل در کشور ایران طراحی و ساخته شد اما از سال 1381 تاکنون به خط تولید نرفته است.

مهندس آرین و چوب خط

يكشنبه, ۳۱ مرداد ۱۳۹۵، ۰۹:۱۳ ق.ظ

صحبت‌های مهندس جمشید آرین درباره اختراعاتش و مبارزه با آلودگی هوا را در برنامه چوب‌خط از دست ندهید.

بخش‌هایی مهم از این مصاحبه را در آپارات ببینید.


مهندس آرین در برنامه چوب خط


🤔مجری: خودروهای آینده چه خودروهایی هستند؟

 

💠جمشید آرین:

بشر چاره‌ای ندارد که از تکنولوژی خودروهای درون‌سوز یا بنزینی به سمت خودروهای پاک یا الکتریکی حرکت کند.

 

وقتی دیر متوجه چیزی می‌شویم، وقتی وارد بحران می‌شویم، بخواهیم مشکلی را حل کنیم آن وقت هزینه‌هایی را که می‌خواهیم بدهیم آنقدر زیاد است که گاهی اوقات حتی اگر بخواهیم هم نمی‌توانیم این کار را بکنیم!

 

⏰در این موضوع ما پانزده سال زمان از دست دادیم! 

 

🔹 ایده من هیچ تغییری نکرده است. تنها فرقی که دارد این است: 15 سال پیش آن ایده استراتژیک را وقتی من عنوان کردم گفتم صد در صد این ایده آینده است. آن موقع حتی آمریکایی‌ها فکر می‌کردند که خودروهای آینده خودروهای هایبرید الکتریک هیدروژن هستند یا حتی خودروهای هیدروژنی هستند، اعتقاد نداشتند که الکتریک آینده است. اما امروز پس از 15 سال نه‌تنها آمریکا و اروپا و ژاپن همه متوجه شدند که الکتریک است و اگر تولید نکنیم طی سال‌های اینده مشکلات دیگری پیدا خواهیم کرد.

 

🔹ما زمان محدودی داریم که این سیستم حمل و نقل را از فسیل، از بنزین و گازوئیل بیاوریم به الکتریسیته.

 

🔹خوب! ما پانزده سال را از دست دادیم. یعنی این ایده را گذاشتند کنار! سازمان محیط زیست نگذاشت! خانم ابتکار دقیقاً همین سمت فعلی را پانزده سال پیش داشتند، در دولت آقای خاتمی . ایشان کتباً طی نامه‌ای به من نوشتند «خودروهای الکتریک آینده‌ای ندارند!»؛ امضاء، دکتر معصومه ابتکار. 😳

 

🚩بهایش را چه کسی پرداخت کرد؟  مردم ما؟ همه‌ی ما. فرقی نمی‌کند.

 

🔹در سال 1378 مطالعه و بررسی که توسط یک شرکت ژاپنی انجام شد فقط در تهران حدود 8000 نفر مستقیم بر اثر آلودگی کشته شدند! این بجز میلیون‌ها نفری است که بیمار می‌شوند.

 

🔹ما می‌توانیم ظرف شش ماه حداقل 15 تا 20 درصد میزان آلایندگی‌های Co2 یعنی گازهای سمی را که از اگزوز ماشین‌ها بیرون می‌آید کاهش دهیم. طی یک دوره سه تا پنج ساله اگر با جدید کار کنیم این 15 تا 20 درصد را می رسانیم به 40 یا 50 درصد.

 

⭕️درصورتی که ما در خط تولید انبوه قرار بگیریم، قیمت تمام شده این محصول برابری می‌کند با قیمت تمام شده خودروهای بنزینی و طی 5 سال آینده قیمت تمام شده این محصولات حتی از قیمت تمام شده محصولات خودروهای بنزینی پایین‌تر است. با این تفاوت که مشخصات فنی آنها و شتاب، سرعت، قدرت، زیبایی، راحتی و ایمنی آنها به مراتب بیشتر از خودروهای بنزینی است.

 

⭕️امروز ما با هر بار شارژ می‌توانیم تا 600 کیلومتر را طی کنیم. ما با استفاده از دو اختراع در آن زمان می‌توانستیم ظرف سه تا 15 دقیقه انرژی مورد نیاز را برای خودرو تأمین کنیم؛ یعنی همان زمانی که شما می‌روید داخل یک ایستگاه سوخت‌گیری بنزین. به این ترتیب، این مشکل هم کنار رفته بود. یعنی خودروهای الکتریک دارای روانی، و سرعت بیشتر و شتاب بیشتری نسبت به خودروهای بنزینی بودند.

 

🔹ما سه تا از خودروهای ایرانی را، با توصیه بعضی از دوستان، این تکنولوژی را در آنها گذاشتیم. گفتیم شاید به این ترتیب دوستان دیگر قانع شوند که باید وارد این تکنولوژی شوند: خودروی سورن، تیبا، و سریر. این خودروها می‌توانستند تا 200 کیلومتر سرعت بروند.  امروز شما با آنها رانندگی کردید، دیدید که قدرت، سرعت، و شتاب این خودروها بیشتر از خودروی بنزینی است که در حال حاضر در خیابان‌های ایران است. دیدید که صدایشان صفر است. به هیچ وجه صدا ندارند. دیدید که شتابشان 1.5 برابر است!

 

💢خوب چرا اینهمه خوبی دارد، اما تولید نشد؟!

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی