خودروی هوشمند الکتریک

حمایت از جمشید آرین، مخترع ایرانی خودروهای هوشمند الکتریک iEV

حمایت از جمشید آرین، مخترع ایرانی خودروهای هوشمند الکتریک iEV

خودروی هوشمند  الکتریک

اولین خودروی الکتریک هوشمند جهان توسط مهندس جمشید آرین اصل در کشور ایران طراحی و ساخته شد اما از سال 1381 تاکنون به خط تولید نرفته است.

با توجه به اینکه روش قبلی برای جمع آوری امضا کمی مشکل بود، روش جدیدی توسط مهندس آرین طراحی شده که در این روش می‌توانید با مراجعه به سایت آواز، رأی خود را با وارد کردن نام، آدرس ایمیل، نام کشور، ثبت نمایید

انقلاب صنعتی پایدار

http://yon.ir/avaaziran


لطفا برای مشارکت در این طرح و حمایت از مهندس جمشید آرین و برنامه محیط زیست ایران، فرم ذیل را دانلود نموده و پس از جمع‌آوری حداقل 50 امضا، تصویر آن را برای ما ارسال نمایید.


توضیح: 

1- فقط ذکر نام، فامیل و شماره تلفن خود یا بستگان و یا آدرس ایمیل با دست‌خط خودتان در داخل هریک از جداول بمعنای امضاء و ملحق شدن به برنامه محیط زیست ایران می‌باشد. 
2- با چاپ فرم سه میلیون امضاء و جمع‌آوری حداقل 50 امضاء، آن را به آدرس info@arian7.com ایمیل یا از طریق تلگرام ارسال نمایید. لطفاً اصل فرم امضاء شده را نزد خود نگاه دارید؛ متعاقباً جهت دریافت اصل فرم با شما در تماس خواهیم بود. 

اهداف سه میلیون امضاء در راستای شکل‌گیری انقلاب صنعتی پایدار و جلوگیری از انقلاب آلودگی هوا

امضاءکنندگان این طومار با اهداف ذیل به‌دنبال یک انقلاب صنعتی پایدار در حفظ منافع ملی کشورمان و در راستای اهداف مجمع بین‌‌المللی تغییرات آب و هوایی Intergovernmental Panel on Climate Change _  IPCC و توافقنامه‌ی کنفرانس اقلیم  2015 پاریس، در جلوگیری از انتشار گازهای دی‌اکسید کربن و دیگر گازهای گلخانه‌ای و عواقب فاجعه بار آن اقدام می‌نمایند.

1. ایجاد، گسترش و تولید ایده‌ها، اختراعات و تکنولوژی‌های سیستم‌های حمل‌ونقل پاک پایدار و انرژی‌های تجدیدپذیر(خودروهای هوشمند الکتریک iEV و هایبیرید الکتریک iHEV و ایستگاه‌های شارژ هوشمند iCS) با مشارکت دانشمندان، نخبگان و دانشجویان ایرانی.

2. جلوگیری از فرار مغزها؛ با ایجاد بیش از سه میلیون شغل در صنایع خودرو و صنایع وابسته، و انرژی‌های تجدیدپذیر (خودروهای الکتریک و هایبیرید الکتریک هوشمند و ایستگاه‌های شارژ هوشمند) در کشور ایران.

3. جلوگیری از بروز انقلاب آلودگی هوا که با گسترش آلودگی هوای تهران و سایر کلان‌شهرهای ایران، باعث مرگ ده‌ها هزار نفر و بیماری‌های خطرناک برای میلیون‌ها نفر، بهمراه هزاران میلیارد دلار هزینه‌های سلامتی مردم خواهد شد.

4. کاهش مصرف حداقل 28 میلیون لیتر بنزین روزانه در ایران، با کاهش بین 30٪ الی 40٪ مصرف سوخت‌های فسیلی طی سه تا پنج سال از آغاز انقلاب صنعتی پایدار؛ که باعث کاهش تولید سالیانه حداقل 24 میلیون تن از گازهای سمی دی‌اکسید کربن و دیگر آلاینده‌های هوا در کشور می‌شود. 

5. جلوگیری از ورود به بحران آلودگی صوتی در تهران و سایر کلان‌شهرهای ایران و هزینه‌های سلامتی روحی و جسمی مردم.

6. جلوگیری از تأثیر بیشتر تحریم‌ها با وابستگی بیشتر و در خطر افتادن استقلال اقتصادی و سیاسی کشور.

7. ارتقای سطح علمی دانشگاه‌ها و ایجاد رشته‌های جدید در زمینه‌های انرژی و سیستم‌های حمل‌و‌نقل پاک پایدار.

8. صادرات به جای واردات و ایجاد افتخار و غرور ملی (ساخت ایران).

9. ایجاد رفاه و شادابی بیشتر مردم با ایجاد اشتغال، سلامتی روحی در محیط زیست پاک.  

10. تحقق خواسته‌ی  مقام معظم رهبری در اقتصاد مقاومتی.

امضاء کنندگان این طومار برای رسیدن به اهداف انقلاب صنعتی پایدار تلاش می‌نمایند که با تغییر در رفتار و سبک زندگی خود، با راهکارهای ذیل، اقدامات و فعالیت‌های خود را به سمت حفظ سلامتی و محیط زیست صورت دهند:

1. کاهش مصرف انرژی، با مدیریت صحیح و بهینه استفاده از وسایل خانگی، نور و وسایل سرمایشی و گرمایشی منزل و محل کار.

2. کاهش مسافرت‌های شهری و برون شهری در حد امکان و استفاده از وسایل نقلیه عمومی یا مشترک، خودروهای الکتریک و هایبیرید الکتریک، دوچرخه و موتورهای الکتریکی، در صورت امکان، و شرکت در برنامه‌های مدیریت هوشمند حمل و نقل و ترافیک شهری و برون شهری.

3. مشارکت و حمایت از تولید و مصرف محصولات دوست‌دار محیط زیست در زندگی خودمان و تشویق دیگران به استفاده از آنها.

4. جایگزینی خودروهای سوختی با خودروهای الکتریک و هایبیرید الکتریک هوشمند، به تناسب توسعه سیستم حمل و نقل پاک در کشورمان.


  جمشید آرین اصل

ایده‌پرداز، تئوریسین، محقق و مخترع سیستم‌های حمل و نقل هوشمند

تهران – تابستان سال 1395