دعوت به چالش «اقدام و عمل»، از سوی مخترع خودروهای هوشمند الکتریک
جمشید آرین اصل، از پروژه جدید هفت میلیون یورویی iEV8 خبر میدهد که علاوه بر استفاده از اختراعات جدید، رسیدن به سرعت 366 کیلومتر در ساعت در پیست Nurburgring آلمان؛ مهمترین ویژگی آن است.
اطلاعیه منتشر شده از طرف مهندس جمشید آرین، محقق و مخترع نابغه ایرانی، بدین شرح است:
World's fastest intelligent electric vehicle (passanger car(
سریعترین خودروی هوشمند الکتریکی جهان
من خودروی هوشمند الکتریکی را با نام iEV8 با یک تیم دانشگاهی منتخب خودم از دانشگاههای سراسر ایران در «مدت فقط شش ماه» میسازم که علاوه بر اختراعات جدید، به سرعت 366 کیلومتر در ساعت در مشهورترین پیست اتومبیلرانی جهان بهنام Nurburgring در کشور آلمان برسد. هزینه این پروژه بالغ بر «هفت میلیون یورو» خواهد بود که نیاز به حتی یک ریال کمک مالی دولت ایران نمیباشد.
فقط به این شرط که:
«مردان سیاسی و مسئولین با غیرت کشور ایران، از هر جناحی که هستند، به جای حرف، به عمل، پنج درخواست مرا در تحقق اقتصاد مقاومتی، اجابت کنند».
From the inventor of intelligent electric vehicles and the theoretician of Iran’s Sustainable Industrial revolution, Jamshid Arian assl
An Invitation to a challenge
I plan to develop an new Intelligent Electric Vehicle, named the IEV8. I plan on doing this with a selected group of Students from universities within our nation. The vehicle will incorporate new inventions while dominating one of the most challenging circuits around the world – the Nuremburg ring in Germany - with its top speed of 366 KM/H. The project is estimated to take up to six months and cost seven million Euros whithout the nees for a penny from the government.
There is one condition however
It is asked that the politicians and officials of the Iranian government regardless of their political affiliations, to act rather than speak my five requests with regards to the realization of the “resistive economy”.
پنج درخواست جمشید آرین، به منظور تحقق اقتصاد مقاومتی در سیستمهای حمل و نقل، انرژی و محیط زیست
درخواست اول: مدیریت راهبردی بهمنظور ایجاد و گسترش سیستمهای حمل و نقل پاک پایدار توسط ایدهپرداز، بنیانگذار و مخترع در کشورمان با همکاری و مشارکت متخصصترین نخبگان ایرانی بهمنظور هدایت پژوهش، فناوری و اقتصادی و با الگوی پیشرفت در کشورمان صورت گیرد.
درخواست دوم: ابطال تفاهمنامه سازمان گسترش و نوسازی وزارت صنایع با شرکت الجی کره جنوبی پیرو سفر رئیس جمهور کره جنوبی به ایران و توقف واردات انواع خودروهای الکتریک و هایبیرید الکتریک تحت هر عنوان ساخت داخل، سیکیدی و یا سیبییو ساخته شده از طریق گمرکات، بخصوص مناطق آزاد ایران.
درخواست سوم: لایحه ارائه شده از طرف وزارت صنایع، سازمان محیط زیست و دفتر نظارت ریاستجمهوری در زمینه سیستمهای حمل و نقل و انرژیهای تجدیدپذیر دارای زیرساختهای ایجاد و گسترش تکنولوژی، خودکفایی و استقلال صنایع خودرو نمیباشد و امضاء کنندگان آن همان کسانی هستند که خواسته و یا ناخواسته، خود سد راه و با مافیای خورو همکاری میکنند. این لایحه میبایست توسط دانشمندانی که در این زمینه بیشترین دستاورد و تجربه را دارند و با در نظر گرفتن سیاستهای کلان نظام جمهوری اسلامی ایران تهیه گردد.
درخواست چهارم: با احترام، از دادستان محترم کل کشور درخواست میشود بعنوان مدعیالعموم و مطابق ماده دویست و نود درخصوص طرح دعوی راجع به اموال، منافع و مصالح ملی، خسارات وارده به حقوق عمومی در راستای اقتصاد مقاومتی بهدلایل ذیل وارد شوند:
1- مصرف روزانه بیش از 28 میلیون لیتر بنزین اضافه (سوزاندن سرمایه ملی) در مقایسه با استانداردهای جهانی.
2- تولید سالیانه بیش از 24 میلیون تن گازهای سمی (بعلاوه مرگ دهها هزار نفر) بیش از استاندارها و ورود به بحران جدی آلودگی هوا.
3- فرار مغزها با جلوگیری از ایجاد و گسترش ایدهها، اختراعات و تکنولوژیهای سیستمهای حمل و نقل پاک و انرژیهای تجدید پذیر.
4- ممانعت از تولید وساخت داخل و جلوگیری از اشتغال بیش از 3 میلیون نفر، با واردات محصولات مشابه.
5- مرگ سالیانه دهها هزار هموطن؛ بیش از سی درصد آمار مرگ در اثر تصادفات بر اثر خودروهای غیر استاندارد و بیکیفیت مونتاژ داخل است.
درخواست پنجم: سازمان بازرسی کل کشور و قوه قضائیه جمهوری اسلامی نسبت به پیگیری شکایات اینجانب علیه سایپا و ایران خودرو به جرم درخواست رشوه، خیانت در امانت، جعل سند، گزارش خلاف واقع و ممانعت از حق که منجر به تعطیلی دو کارخانهام از پانزده سال پیش شده، اقدام نمایند. اولین کارخانه طراحی و تولید خودروهای الکتریک و هایبیرید الکتریک و ایستگاههای شارژ هوشمند پیرو پروانه بهرهبرداری از وزارت صنایع در کشور ایران بوده است؛ که بجز خسارات معنوی بیشمار با از بین بردن و کمرنگ نمودن ایدهها و اختراعات بنیادین اینجانب به نغع منافع خارجیها، بیش از بیست و هشت میلیارد تومان خسارات مادی نیز وارد نمودهاند، که تقاضا دارم این خسارات سریعاً پرداخت گردد.