خودروی هوشمند الکتریک

حمایت از جمشید آرین، مخترع ایرانی خودروهای هوشمند الکتریک iEV

حمایت از جمشید آرین، مخترع ایرانی خودروهای هوشمند الکتریک iEV

خودروی هوشمند  الکتریک

اولین خودروی الکتریک هوشمند جهان توسط مهندس جمشید آرین اصل در کشور ایران طراحی و ساخته شد اما از سال 1381 تاکنون به خط تولید نرفته است.

۶ مطلب در دی ۱۳۹۵ ثبت شده است

بیانیه


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، بیانیه مشترک تشکل های دانشجویی در حمایت از مهندس جمشید آرین نخبه مومن انقلابی کشور به شرح زیر است:


«اقتصاد مقاومتی» در طی چهار سال گذشته به عنوان شاه‌بیت کلام رهبری در اکثر دیدارهای ایشان با مسوولان نظام و اقشار مختلف مردم مورد تاکید قرار گرفته و به عنوان راهکار نجات اقتصاد کشور از سوی ایشان تبیین شده است.


یکی از صنایعی که در همین راستا نیاز به تحول اساسی در آن به شدت حس می شود صنعت خودروست.


صنعتی که هر چند در تمام دولت های بعد از انقلاب مورد حمایت بوده، اما به دلایلی هیچگاه به جایگاهی متناسب با شأن انقلاب اسلامی ایران دست پیدا نکرده است.


تصدی گری دولت در این صنعت موجب ایجاد رانت و فساد گسترده ای شده که بی تردید عامل اصلی وضعیت اسفبار فعلی آن است.


یکی از نمودهای این فساد عمیق، عدم توجه به ظرفیت های نخبگان کشور در این عرصه می باشد، اما این روزها نام یکی از این نخبگان بر سر زبان هاست، جمشید آرین اصل.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ دی ۹۵ ، ۰۱:۰۶

آزمایش فن آوری بزرگ راه های برقی در انگلستان

 

مشکل محدودیت میزان شارژ خودروهای الکتریک برطرف شد.

خودروی الکتریک

در این فناوری، خودروهای الکتریک و هایبرید در جاده‌های اصلی انگلستان انرژی مورد نیاز خود را از سطح جاده‌ها دریافت می کنند!

با استفاده از این تکنولوژی بی‌سیم، رانندگان وسایل نقلیه با خیال راحت و به طور موثر می‌توانند مسافت‌های طولانی را بدون نیاز به توقف و شارژ باتری خودرو طی نمایند.

بزرگراه الکتریک

اندرو جونز، وزیر حمل و نقل انگلستان گفت: پتانسیل شارژ وسایل نقلیه در حال حرکت یک فرصت هیجان انگیز است.

دولت انگلستان ۵۰۰ میلیون پوند را در پنج سال آینده در این فناوری هزینه خواهد کرد تا انگلستان را در خط مقدم این فناوری نگاه دارد. این سرمایه گذاری باعث ایجاد اشتغال و تقویت رشد این بخش خواهد شد.

مهندس ارشد بزرگراه‌های انگلستان، مایک ویلسون: این فناوری در حال پیشرفت و به سرعت رو به افزایش است و ما متعهد به حمایت از رشد وسایل نقلیه با تولید گازهای گلخانه‌ای فوق‌العاده کم در بزرگراه‌های انگلستان و جاده‌های اصلی این کشور هستیم.

بزرگراه الکتریک

انتظار می‌رود که این آزمایش ۱۸ ماه به طول انجامد و پس از آن جزئیات کامل آزمایش بصورت عمومی منتشر خواهد شد.


پی‌نوشت: در حالی که با حمایت از نخبگانی مانند جمشید آرین، امروز می‌توانستیم پیشتاز در این فناوری و صادر کننده آن به دنیا باشیم، همچنان در حال اطلاع‌رسانی به هموطنان هستیم تا باور کنند که خودروهای آینده خودروهای الکتریک هستند.


اگر هرچه سریع‌تر اقدامی در این خصوص صورت نگیرد، در آینده‌ای نه چندان دور، باید وارد کننده این تکنولوژی باشیم... البته اگر مشکلاتی مانند چالش های پیش آمده در خرید هواپیماها در راه واردات این نوع از تکنولوژی بوجود نیاورند...


منبع خبر: وب سایت رسمی دولت انگلستان


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ دی ۹۵ ، ۱۷:۴۵

مقاله روزنامه AGE استرالیا با موضوع خودروهای جمشید آرین


Electric car an exciting development
Author: ANDREW HEASLEY
Date: 08/12/2004
Words: 251
Source: AGE
Publication: The Age
Section: Drive
Page: 2


 روزنامه AGE استرالیا مطلبی در سال ۲۰۰۴ منتشر کرده است که در آن به موضوع خودروهای الکتریک جمشید آرین پرداخته شده است.

 در این مطلب اشاره شده که خودروی آریانا iEV-796 می‌تواند مسیر ۳۰۰ کیلومتر را با یک شارژ پنج دقیقه‌ای طی کند و این خودروی الکتریکی در بندر ملبورن ساخته شده است.

آریانا iEV-796 یک نسخه توسعه یافته از آریانا 792 است و می‌تواند با سرعت ۱۶۰ کیلومتر در ساعت حرکت نماید.

این خودرو زاییده افکار جیم آرین، دانشمند ایرانی، است که در منطقه صنعتی پورت ملبورن آن را ساخته است.

 او می‌گوید: برای ساخت این خودرو به مدت ۹ ماه ۱۸ ساعت در روز تلاش کرده‌ام.

آقای آرین در سمپوزیوم خودروهای هایبرید و پیل سوختی ماه آوریل در موناکو خودروی خود را نمایش داده است.

آقای آرین می‌گوید: می‌خواهم از موناکو تا ژنو سوئیس رانندگی کنم. این اولین خودروی الکتریکی است که می‌توانید بوسیله آن با یک بار شارژ از یک کشور به کشور دیگر رانندگی کنید.

 آقای آرین دارای ثبت اختراع تکنولوژی شارژ سریع هوشمند و ترکیب باطری‌ها می‌باشد.

هدف او این است خودرویی تولید نماید که آن را به قیمت خودروهای معمولی بفروشد.

برای دسترسی به گزارش مذکور، به آدرس سایت روزنامه AGE مراجعه نمایید.


۳ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ دی ۹۵ ، ۱۹:۰۳

کارشناسان بیشتر بار آلودگی هوا را بر دوش سوخت مصرفی در خودروها می دانند درحالی که هنوز هم مسئولان دولتی بالاخص وزارت نفت منکر هر نوع بی کیفیتی بنزین در کشور می‌شود.

درحالی کارشناسان از بی کفایتی دولت در مدیریت بحران آلودگی هوا می‌گویند که مسئولان دولتی معتقدند تمام سعی خود را برای مدیریت بحران کرده اند.

 در این بین تجربه کشورهای دیگر برای مدیریت بحران آلودگی هوا قابل تامل است.

دولت چین برای حل معضل آلودگی شهرهای خود، به طور ویژه بر ساخت خودروهای پاک و برقی تمرکز کرده و به شدت در حال ترویج استفاده از این نوع خودروها است.

دولت چین به ازای فروش هر خودروی تمام برقی و تسهیل خرید آن برای شهروندان، ۲۰هزار یوآن (معادل ۱۱ میلیون تومان) به خودروسازان این کشور یارانه اختصاص می‌دهد.

در حال حاضر ۵۷ هزار ایستگاه شارژ در کل چین برای شارژ خودروها وجود دارد که این میزان به ۵ میلیون در ۲۰۲۰، ۲۰ میلیون در ۲۰۲۵ و ۸۰ میلیون در ۲۰۳۰ افزایش خواهد یافت.

درحالی چین به سمت بهره برداری از خودروهای برقی پیش می رود که ایران همچنان بر افزایش تولید بنزین و استفاده از جایگاه های گازمایع و بنزین اصرار دارد.

درحال حاضر نیز تهران به شدت در حال مذاکره با خودروسازهایی چون رنو و پژو برای ورود خودروهای بنزین سوز به کشور است در حالیکه بسیاری از کارشناسان معتقدند ایران باید به سمت مذاکره برای واردات خودروهای برقی و کاهش تولید و واردات خودروهای بنزین سوز باشد.

با این حال طی چند سال گذشته مخترعین کشور سعی داشته اند تا توجه مسوولان را به خودروهای برقی جلب کنند.

از اعتصاب غذا گرفته تا دور زدن ایران با این نوع خودرو! اما هیچیک از این راه ها تا کنون نتوانسته مسوولان ایرانی را متقاعد به تولید خودروهای برقی کند؛

هر چند که معصومه ابتکار دلیل بهره برداری نکردن از این نوع خودرو توسط یکی از مخترعین را مناسب نبودن کیفیت آن دانسته اما به نظرمی‌رسد عزم ملی برای تولید این نوع خودروها در کشور وجود ندارد چراکه اگر امکان تولید آن نیز میسر نبود دولت می‌توانست با ارائه تسهیلات اقدام به واردات این نوع خودروها کند که این امر نیز میسر نشده است.


منبع: پایگاه خبری تحلیلی پارسینه

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ دی ۹۵ ، ۱۰:۰۰

دشمن دائماً دارد حرکت میکند. اگر بتوانند، این حرکت علمی را متوقّفش میکنند؛ اگر ببینند نمیشود متوقّفش کرد، آن را منحرف میکنند.

ما ممکن است براثر ناشی گری های خودمان به این انحراف کمک کنیم:{بیانات رهبر انقلاب}


معصومه ابتکار که خود جاعل و سارق است چگونه اینهمه اسناد مستدل را که توسط جمشید آرین اصل(مخترع اولین خودروهای هوشمند الکتریک و ایستگاههای شارژ هوشمند)ارائه شده را جاعل یا مخترع پر ادعا میخواند؟!!



۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ دی ۹۵ ، ۲۱:۰۰

به عقیده کارشناسان، مجموع عوارض خودرو عددی در حدود 100 تا 110% است. یعنی قیمت خودروهای وارداتی حدود دو برابر قیمت جهانی آن برای مشتری ایرانی آب می‌خورد.


این در حالی است که ایران از لحاظ سرانه درآمد سالانه در بین کشورهای جهان در رتبه 96 قرار دارد و مردم در کشورهایی نظیر جزیره سیشیل بیشتر از دو برابر و قبرس بیش از 6 برابر، کویت 11 برابر وقطر با 16 برابر سرانه درآمدی ایران، نصف قیمت خودرو را نسبت به مردم ایران پرداخت می کنند.


این شرایط ناعادلانه‌ای است که سال‌ها برای ارتقای صنعت خودروسازی داخلی به مردم تحمیل شده و با وجود این حمایت‌ها، پیشرفت صنعت خودروسازی بسیار آهسته است و در این میان، گلایه‌های مردم هر روز بیشتر و بیشتر می‌شود.


در واقع هزینه ارتقای صنعت خودرو را مردم با جان خود پرداخت می‌کنند یا اگر بهتر بگوییم، سال‌هاست که بهای بی‌کفایتی برخی مدیران این صنعت را مردم پرداخت کرده‌اند.


 طبق اعلام رسمی، تعرفه واردات خودرو بین 40 تا 55% متغییر است. اما چرا با ورود برخی از خودروها شاهد قیمت‌گذاری نجومی هستیم؟ چرا بی‌کیفیت ترین خودروهای وارداتی چینی نیز قیمتی بالا و دور از دسترس مردم دارند؟ واقعیت این است که 14 عامل در افزایش نجومی قیمت‌های خودروهای وارداتی تاثیر دارد و تعرفه تنها یکی از آن‌هاست. در این مقاله به بررسی این هزینه‌های اضافی خاموش خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

چه هزینه‌هایی در گمرک اضافه می‌شود؟

1. اولین نکته، ارزش CIF خودرو است. این پارامتر، ملاک اصلی گمرک برای قیمت‌گذاری خودروست و محاسبات را بر این مبنا انجام می‌دهد. CIF شامل جمع موارد زیر است:
قیمت خرید خودرو ( شامل قیمت پایه و آپشن‌های آن)
بیمه خودرو تا بندر مقصد
هزینه حمل تا بندر مقصد

2. پس از ورود خودرو به گمرک، تعرفه واردات باید پرداخت شود. این تعرفه بسته به حجم موتور خودرو متفاوت و در جدول زیر قابل مشاهده است
حجم موتور تا 2000 سی‌سی 40%
حجم موتور از 2001 تا 2500 سی‌سی 55%
حجم موتورهای بالاتر از 2500 سی‌سی ممنوع

3. پرداخت عوارض زیر نیز جزو ملزومات است. بهای این بسته 8 گانه، 60% ارزش خودرو تمام می‌شود.
هزینه ی انبار داری تخلیه و بارگیری عوارض بندری
عوارض هلال احمر
عوارضی جهت خرید امبولانس
هزینه ثبت سفارش
هزینه‌های مربوط به شرکت استاندارد
عوارض وزارت راه و شهر سازی ( در صورت استفاده از حمل ناوگان خارجی)
هزینه بانکی شامل کارمزد بدون احتساب سود و خسارت تاخیر تادیه دیون
هزینه‌های اسقاط خودروی فرسوده ( که با توجه به مصرف سوخت خودروی وارداتی از 1 تا 4 عدد متغیر است)

چه هزینه‌هایی را واردکننده اضافه می‌کند؟

حال، وارد کننده نیز باید هزینه هایی را بر روی خودرو لحاظ کند. این هزینه‌ها عبارتند از:

هزینه‌های خدمات پس از فروش و گارانتی (3 درصد CIF)
هزینه‌های انبارداری
هزینه‌های بازرسی قبل از تحویل خودرو (PID)
هزینه حمل و نقل خودرو به مراکز PID و از PID به مراکز فروش
هزینه شماره‌گذاری که 10 درصد هزینه C&F است. (C&F مجموع قیمت خودرو و هزینه حمل به کشور است)
8 درصد هزینه C&F به عنوان عوارض و مالیات شماره‌گذاری به حساب اداره دارایی
4 درصد به عنوان سود واردکننده
9 درصد نیز هزینه مالیات بر ارزش افزوده است



۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ دی ۹۵ ، ۱۶:۵۰