خودروی هوشمند الکتریک

حمایت از جمشید آرین، مخترع ایرانی خودروهای هوشمند الکتریک iEV

حمایت از جمشید آرین، مخترع ایرانی خودروهای هوشمند الکتریک iEV

خودروی هوشمند  الکتریک

اولین خودروی الکتریک هوشمند جهان توسط مهندس جمشید آرین اصل در کشور ایران طراحی و ساخته شد اما از سال 1381 تاکنون به خط تولید نرفته است.

چالش جمشید آرین

جمعه, ۵ شهریور ۱۳۹۵، ۰۹:۳۲ ب.ظ

"پاسخ سوالات شما اینجا است" 


 دوستان هم‌وطن، همانگونه که در روزهای گذشته به اطلاع رسید، مهندس جمشید آرین، مسئولین کشور را به یک چالش فراخواند: «چالش اقدام و عمل».


اما چه نکاتی در این چالش مورد توجه قرار گرفته است؟


هدف جمشید آرین از این دعوت چیست؟


چرا برای انجام این چالش شرط تعیین کرده است؟


✨همانگونه که در متن منتشر شده توسط جمشید آرین ملاحظه نموده‌اید، پیشنهاد آرین این است که «سریع‌ترین خودروی الکتریک هوشمند جهان» به سرپرستی او و با همکاری افراد دیگری در مدت «فقط شش ماه» ساخته شود.


این افراد چه کسانی خواهند بود؟


با توجه به اینکه "هدف اصلی" جمشید آرین، «تحقق انقلاب صنعتی پایدار و جلوگیری از انقلاب آلودگی هوا» در کشور ایران می باشد، بنابراین او قصد دارد که در این پروژه از یک تیم منتخب دانشگاهی، متشکل از دانشگاه‌های سراسر ایران استفاده نماید.


چرا یک تیم دانشگاهی ایرانی؟

زیرا "آرزوی جمشید آرین"، «تبدیل "ساخت ایران" به یک غرور ملی» است. این امر محقق نمی‌گردد مگر به دست توانمند جوانان غیرتمند و متخصص ایرانی و تولید کالاهایی که هموطنان ایرانی خرید آن را مایه غرور و افتخار ملی بدانند.


چرا فقط در مدت شش ماه؟


🔹زیرا او مصمم است که ثابت کند «ما می‌توانیم». 

بله، ما می‌توانیم در حداقل زمان ممکن این پروژه بزرگ  را به انجام برسانیم. 

🔹دلیل دیگر اینکه: واقعاً دیگر فرصتی نیست! اگر بیش از این غافل باشیم، دیگر هیچگاه به غافله شتابان جهانی نخواهیم رسید و برای همیشه وابسته و دنباله‌رو باقی خواهیم ماند.


و اما سؤال آخر: چرا برای ساخت این خودرو شرط تعیین کرده است؟! آیا این چالش فقط یک بازی رسانه‌ای است و در عمل انجام این کار امکان‌پذیر نمی‌باشد؟


۱- بخشی از پاسخ این سوال را در گذشته جمشید آرین جستجو کنید. 


آیا جمشید آرین همان مخترع نابغه ایرانی نیست که پانزده سال پیش (سال 1381) به تلویزیون رسمی ایران آمد و سه بار این جمله را تکرار کرد: «خودروهای آینده، خودروهای الکتریک هستند».


آیا آرین همان شخصی نیست که با دست پُر به برنامه زنده تلویزیونی آمد و اولین خودروی هوشمند الکتریک جهان را به هم‌وطنان خود و مقامات مسئول نشان داد؟ 


آیا جمشید آرین همان فردی نیست که پانزده سال پیش بحران امروز آلودگی هوای تهران و کلان‌شهرهای ایران و وابستگی بیشتر اقتصادی و تکنولوژی ایران را در سیستم‌های حمل و نقل و خودرو پیش‌بینی کرد؟


آیا مهندس آرین همان مخترعی نیست که 35 سال سابقه تحقیقات علمی و تولید در زمینه‌های هواپیما، خودرو و قطعات خودرو دارد و اختراعات او در کشورهای ایران، استرالیا، سوئیس و آلمان به ثبت رسیده است؟ 

رکوردها و پروژه‌های موفق و محصولات او در ایران، استرلیا و اروپا ارائه شده و انکارناپذیر است.


۲- و اما بخشی دیگر از پاسخ سوال آخر را در نحوه رفتار و عملکرد مسئولین دولتی با مهندس آرین جستجو نمایید. پاسخ‌هایی که مستندات آن به رسانه‌ها ارائه شده است:


پاسخ رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در سال 1381 به درخواست حمایت مهندس آرین چه بود؟ 

🔺معصومه ابتکار: خودروهای الکتریک هیچگونه آینده‌ای ندارند!!!

پاسخ سازمان بهینه‌سازی مصرف سوخت کشور در سال 1381 به مهندس آرین چه بود؟ 

🔺عضو هیئت مدیره و مدیر پروژه‌های سازمان بهینه‌سازی: پیشنهاد شما حایز اولویت نمی‌باشد!!!


💠در مقابل، 


۱-گام اول: جمشید آرین اولین تاکسی هوشمند برقی جهان را ارائه کرد و این تاکسی در مسیر دانشگاه شهید بهشتی به میدان تجریش 1000 مسافرت شهری را انجام داده است.

فعالیت این تاکسی توسط عوامل مرتبط با بنگاه‌های خودروسازی دولتی که آرین را تهدید کرده بودند متوقف و به اوراق فروشی منتقل شد!!!


۲-گام دوم: مهندس آرین، مربوط به خودروی الکتریکی اپل تیگرا بود که این خودرو یک بار مسیر بروکسل به شهر بن آلمان را با یک بار شارژ طی کرده و به کنفرانس خودروهای الکتریکی ملحق شده است. این خودرو در منطقه کوهساران تهران از ارتفاع حدود 30 متری با سرعت 100 کیلومتر بر ساعت به پایین پرتاب شد. این یک تست سقوط بود که برای اولین بار در جهان انجام می شد تا نشان دهد که هیچ آتش‌سوزی یا شوک الکتریکی اتفاق نیفتاده است.


۳-گام سوم: جمشید آرین، تست ضد آب خودروی برقی هوشمند کاملا ایرانی IEv2 بود که از ارتفاع حدود 20 متری در دریاچه سد منجیل انداخته شد و قرار است گزارش این تست در یکی از کنفرانس‌های بین‌المللی ارائه شود. برای ساخت این خودرو حدود 6000 ساعت کار مفید انجام شده  است.


۴-گام چهارم: مهندس آرین، اهدای سیستم هیبریدی به یکی از دانشگاهای کشور خواهد بود.


۵-گام پنجم: طبق گفته مهندس آرین، خودرو سورن است که چون تعداد زیادی از مسئولین سوار آن شدند و شناخته شد نمی خواهیم آسیبی به آن بزنیم و میخواهیم به جای آن که تا 50 سال دیگر نسل های بعدی یادی از این داستان کنند اهدا کنیم. من خیلی دوست دارم که این خودرو را به حرم امام رضا(ع)  اهدا کنم. اما موزه ها هم جزء گزینه ها است.


۶-گام ششم، در رابطه با کارخانه هایی است که توسط دو بنگاه مافیایی خودروی کشور توقیف شده است.


۷-گام هفتم، در رابطه با تولید انبوه خودرو مارس در خارج از کشور است.


💡هم‌وطن عزیز، اکنون شما به این سوالات پاسخ دهید:


 انجام این اقدامات عملی، ماندن در کشور و به جان خریدن انواع تهدید و تهمت‌های ناروا، عدم حمایت از سوی مسئولین کشور و سنگ‌اندازی در مقابل اجرای پروژه‌ها، و همچنین تعطیلی کارخانه آرمین خودرو  کافی نیست؟ 


⚠️افرادی که منافع خود را با تولید داخلی در خطر می‌بینند حتی تست تصادف خودروها توسط مهندس آرین را هم «اعتراض به نظام و ضدیت جمشید آرین با حکومت» جلوه می‌دهند!!!


🚩جایگاه یک ایده‌پرداز و مخترع که با نبوغ خود می‌تواند کشور را از بحران آلودگی هوا و وابستگی به خارج نجات داده و میلیون‌‌ها شغل پایدار ایجاد نماید، کجاست؟


🚩چند اقدام عملی دیگر باید توسط جمشید آرین انجام پذیرد تا مسئولین هم در مقابل، اقدامی انجام دهند؟!!


📌با این همه، آیا هنوز هم تصور می‌کنید که این اقدام مهندس جمشید آرین یک بازی رسانه‌ای است؟!


🔔این مطلقاً یک بازی رسانه‌ای نیست. 


به گفته مهندس جمشید آرین:


  ⚠️واقعا دیگر فرصتی نیست. در این ایده و تکنولوژی، آینده کشور رقم می‌خورد و باید اصول پنجگانه رعایت شود تا کار از پایه درست انجام شود. آنوقت، جوان‌ها می‌توانند ادامه اش دهند...


آیکن تلگرام

نظرات  (۲)

بسیار عالیست . باعث افتخار است .
سلام 

من به عنوان یه ایرانی وظیفه دارم ،برای استقلال صنعت کشورم و حفظ محیط زندگیم از نخبگانی چون مهندس جمشید آرین و امثال وی حمایت کنم .
به شما مردم عزیز توصیه میکنم ، اگر می خواهید از تورمو گرانی خلاص شوید ، اگر می خواهید جوانانتان شاغل باشند و بیکاری کم شود ، اگر می خواعید غذای سالم بخورید و راحت نفس بکشید ، باید از سه چیز پاسداری کنید:
1- تولید ملی  2- محیط زیست 3- عقاید سالم و احساس مسولیت

من هم شما رو به حمایت از تولید ملی خودرو های الکتریکی دعوت می کنم 

یا علی

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی